آدرس : آذربایجان غربی، شهرستان میاندوآب، روبروی پارک هادی
تلفن : 09143814204
کاشت نهال گلدانی خرمالو

کاشت نهال گلدانی خرمالو

فهرست مطالب

خرمالو از میوه‌ های خوشمزه‌ پاییزی است که در مناطق مختلفی کشت می شود اما کاشت نهال خرمالو بیشتر در مناطق گرمسیری انجام می‌شود. اگر نهال خرمالو از بین نهال های با کیفیت و مرغوب انتخاب شده باشد، میزان برداشت محصول، افزایش قابل توجهی پیدا می کند و سودآوری بیشتری در پی دارد. یکی از دغدغه های افراد، کاشت نهال گلدانی خرمالو می باشد. کاشت گلدانی هیچ تاثیر منفی بر روی رنگ و یا وزن خرمالو ندارد. حتی می توان گفت که به دلیل کاشت مناسب، کیفیت باردهی نیز به مراتب بهتر خواهد بود. به خصوص که خرمالو های درجه یک، جایگاه ویژه ای در صادرات و تولیدات غذایی تبدیلی دارند. بنابراین شما با کاشت نهال گلدانی خرمالو، بازگشت سرمایه بیشتری را تجربه خواهید کرد. اگر شما هم علاقه‌مند به نحوه کاشت نهال خرمالو گلدانی، مزیت ها و ... تا پایان این مقاله ما را همراهی کنید.

نهال خرمالو گلدانی

نحوه کاشت نهال خرمالو در گلدان

یکی از مزیت های نهال گلدانی کاشت راحت آن و امکان انتقال در هر زمانی به باغ می باشد. قبل از هرکاری باید گلدان مناسب و با سایز متناسب انتخاب کنید. برای کاشت نهال گلدانی خرمالو، ابتدا باید نهال ریشه لخت یا ریشه کن خرمالو را بکاریم. این کار باید در فصل بهار انجام گیرد.

خاک مناسب برای کاشت نهال خرمالو، خاکی سبک و با زهکش مناسب و سطح شوری 6 تا 7 می‌باشد. خاک‌ های سنگین برای کاشت این درختان مناسب نیستند. زهکشی را می توان با بیل زنی یا شخم زدن انجام داد. اما در کاشت نهال خرمالو گلدانی، افزودن کود حتی کود حیوانی توصیه نمی شود! خرمالو  یک گیاه آب ‌دوست می باشد که خاک آن بهتر است همیشه مرطوب باشد. گلدان حاوی نهال خرمالو باید حداقل 2 الی 3 ساعت در روز، از نور مستقیم آفتاب بهره مند شود.

چگونگی هرس درخت گردو سه ساله و مزایا آن
ادامه مطلب

درست است که خرمالو نور آفتاب را دوست دارد، اما برای میوه دهی به سرمای زمستان هم نیاز دارد. بنابراین بهترین آب‌ و هوا برای درخت خرمالو معتدل و خنک است. دمای ایده آل برای درخت خرمالو 21 درجه سانتی‌ گراد ‌است.

مگس سفید و تریپس ‌ها از مهم ‌ترین آفات این درخت هستند که به پوست میوه خرمالو صدمه زده و موجب بد رنگ شدن میوه می‌ گردند.

نحوه کاشت نهال گلدانی خرمالو

باردهی نهال گلدانی خرمالو

نهال خرمالو دوره نونهالی 4 تا 5 ساله داشته و برای تولید اقتصادی تا 10 سالگی نیاز به زمان دارد. با شکوفه دهی در اواسط بهار نهال خرمالو گلدانی، رسما شروع به رشد برای میوه دهی می کند. تمام ارقام درخت خرمالو از اواسط مهر تا اواسط آذر ماه به ثمر نشسته و آماده برداشت می شوند.

انواع کود و سموم برای نهال خرمالو

خرمالو از جمله درختانی است که نسبت به مقدار کود حساس است و این موضوع باعث ریزش میوه های آن می‌شود. قبل از استفاده از هر نوع کود آلی و شیمیایی بهتر است خاک زمین کشت خرمالو را مورد آزمایش قرار دهید تا نسبت به کمبود عناصر ماکرو و میکرو در آن آگاه شوید. سپس اقدام به استفاده از انواع کود با توجه به نیاز درخت خرمالو کنید.

کود مناسب در کاشت نهال خرمالو باید با توجه به سن نهال و نوع مواد غذایی خاک آن مشخص شود. بهتر است در ابتدای کاشت نهال به آن کود ندهید. اگر پس از مدتی متوجه شوید که رنگ برگ‌ ها سبز تیره نیستند و یا رشد شاخه ‌ها خیلی کم است اقدام به کوددهی کنید. همچنین خاک مناسب جهت کاشت خرمالو نیاز به مقادیری از جمله: نیتروژن، آهن، منیزیم، فسفر و … دارد.

تفاوت سودآوری درخت گردو و بادام
ادامه مطلب

خرید نهال خرمالو

ارزش تغذیه ای خرمالو

خرمالو اگرچه اندازه کوچکی دارد اما سرشار از مقادیر قابل ‌توجهی از مواد مغذی است. در واقع، یک خرمالوی ژاپنی 168 گرمی، حاوی ویتامین ‌ها و مواد معدنی زیر است:

کالری 118
کربوهیدرات 31g
پروتئین 1g
چربی 0.3g
فیبر 6g
ویتامین A 15% از نیاز روزانه
ویتامین C 14% از نیاز روزانه
ویتامین E 8% از نیاز روزانه
ویتامین K 4% از نیاز روزانه
ویتامین B6 (پیریدوکسین) 10% از نیاز روزانه
پتاسیم 6% از نیاز روزانه
مس 21% از نیاز روزانه
منیزیم 26% از نیاز روزانه

خرمالو همچنین منبع خوبی از تیامین (B1)، ریبوفلاوین (B2)، فولات، منیزیم و فسفر است. این میوه کالری کمی دارد و سرشار از فیبر است و همین قضیه، آن را به یک غذای ایده ‌آل برای کاهش وزن تبدیل می ‌کند.

خواص میوه خرمالو چیست؟

خرمالو نه ‌تنها میوه بسیار خوشمزه ای است، بلکه سرشار از انواع مواد مغذی می باشد که می ‌تواند از جهاتی برای سلامتی شما مفید باشد. در ادامه 10 فایده خرمالو را ذکر می ‌کنیم؛

  • کمک به حفظ سلامت قلب
  • منبع عالی آنتی‌اکسیدان‌های قوی
  • کمک به کاهش التهابات
  • سرشار از فیبر
  • کمک به بهبود بینایی و حفظ سلامت چشم
  • خواص ضد سرطانی
  • کمک به مدیریت وزن
  • حفظ سلامت پوست
  • حفظ سلامت سیستم ایمنی بدن
  • کمک به حفظ سلامت سیستم گوارش

با توجه به خواص ذکر شده کاشت نهال گلدانی خرمالو روشی بسیار عالی برای دستیابی در درامد و هم زمان استفاده از خواص بی نظیر آن می باشد.

قیمت نهال خرمالو

خرید نهال گلدانی خرمالو

کاشت نهال خرما دارای مزایای بسیاری می باشد که کشاورزان را ترغیب به کاشت این نهال می ‌کند. خرمالو یکی از میوه‌ های غنی از انواع ویتامین‌ ها است که با کاشت نهال سالم و با کیفیت، می ‌توان بهترین محصول را از آن به دست آورد.

همه چیز در مورد بذر گردو
ادامه مطلب

مهمترین اصل در کاشت درخت خرمالو، انتخاب نهال با رقم مناسب برای هر منطقه است. برای مشاوره و خرید نهال خرمالو مناسب، نهالستان نصرتی یکی از برترین مجموعه ها با سال‌ها تجربه این امکان را به شما می‌دهد که از نهالی سالم، مناسب اقلیم منطقه خود و همچنین قیمت مناسب استفاده کنید.

نوشته های مرتبط:

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ثبت سفارش

"*" فیلدهای مورد نیاز را نشان می دهد