آدرس : آذربایجان غربی، شهرستان میاندوآب، روبروی پارک هادی
تلفن : 09143814204
نکات طلایی پرورش تا کاشت درخت گردو

نکات طلایی پرورش تا کاشت درخت گردو

فهرست مطالب

از محبوب‌ترین مغزیجات و تنقلاتی که در تمامی دنیا مورد استفاده قرار می‌گیرد، میوه گردو است. اولین خاستگاهی که درخت گردو در آن شروع به رشد کرد به‌درستی مشخص نیست. براساس تحقیقات انجام شده ارتفاعات هیمالیا امکان دارد، اولین مکانی باشد که این میوه خوشمزه به وجود آمده‌ است. اهمیت درخت گردو زمانی مشخص می‌شود که شما به تاثیر این درخت خارق العاده در صنایع غذایی و بهداشتی پی ببرید. امروزه می‌توانیم از 90 درصد اجزای درخت گردو استفاده کنیم. به همین دلیل ما تصمیم گرفتیم برای کمک به باغداران عزیز در این مقاله به بررسی نکات طلایی پرورش تا کاشت درخت گردو بپردازیم.

چه نوع خاکی برای کاشت درخت گردو مناسب است؟

خاک بسیاری از مناطق حاوی مقادیر قابل توجه‌ای از نمک و و آهک است. درخت گردو با اینکه بسیار مقاوم است، اما امکان رشد در خاک های آهکی و نمکی را ندارد. درمقابل مناطقی که دارای آب های زیر زمینی هستند می‌توانند گزینه‌ای مناسب برای کاشت و پرورش درخت گردو باشند.

چه نوع خاکی برای کاشت درخت گردو مناسب است؟

اگر به دنبال خاک مناسب برای کاشت نهال درخت گردو هستید، پس در ابتدا باید به دنبال خاکی باشید که نفوذ پذیری خوب و هوا گریزی مناسب داشته باشد. علاوه برآن باید PH آن عددی بین 6 تا 7.5 باشد تا بتواند شرایط مناسب را برای کشت نهال گردو فراهم کند. برای انجام کشت مناسب درخت گردو در ابتدا نیاز است، نیم متر از زمین را بکنید و به تهیه گودال برای کاشت نهال بپردازید.

مناسب ترین نهال گردو برای کاشت

زمانی که صحبت نکات طلایی پرورش تا کاشت درخت گردو به میان می‌آید، انتخاب نهال مناسب برای باغ گردو در اولویت اول قرار دارد. اگر شما تمامی شرایط را برای رشد نهال گردو آماده کنید، اما نهال مناسب را انتخاب نکرده باشید، متاسفانه به به باردهی و سوددهی مناسبی نخواهید رسید.

راهنمای کامل احداث باغ انگور
ادامه مطلب

به‌عنوان‌مثال نهال گردوی چندلر جزو نهال‌های بسیار پر بازده است. نهال چندلر فقط در مناطق سرد و نیمه کوهستانی می‌تواند بازدهی مناسبی داشته باشد و در بقیه مناطق بازدهی مناسبی نخواهد داشت.

مناسب ترین نهال گردو برای کاشت

بعضی از گردوها دارای پوست نازکی هستند و برای مصرف روزانه بسیار مناسب هستند. درمقابل بعضی دیگر پوست ضخیم‌تری دارند و برای صنایع غذایی و بهداشتی مورد استفاده قرار می‌گیرند. شما در ابتدا نیاز است بازار هدف خود را بشناسید و با توجه به بازار هدف، نوع آب و هوای منطقه خود به انتخاب نهال مناسب اقدام کنید تا بتوانید بیشترین بازدهی و سوددهی را داشته باشید.

چه نوع کودی برای کاشت و پرورش درخت گردو مناسب است؟

بدون شک گردو جزو درختانی است که می‌تواند تا سالیان طولانی برای نسل‌های مختلف سوددهی بسیاری داشته باشد، اما برای اینکه بتوانید از درخت گردو به عنوان سرمایه‌ای برای خود و خانواده خود استفاده کنید، باید مراقبت‌های لازم را از درخت گردو به عمل آورید.

استفاده از کود مناسب برای تغذیه درخت گردو می‌تواند از عواملی باشد که عمر و باردهی درخت گردو را بالا می‌برد. برای کوددهی نهال گردو می‌توانید از کودهای حیوانی، گوگردی، کمپوست و کود سبز استفاده کنید.

آفات؛ خطر جدی برای درختان گردو

درخت گردو جزو درختانی است که در مقابل شرایط مختلف بسیار مقاوم  است و تا سالیان سال می‌تواند سالم و سربلند باقی بماند. بااین‌وجود متاسفانه این درخت با ارزش در مورد آفت و بیماری بسیار حساس است. در ادامه به معرفی معروف‌ترین آفت‌ها و بیماری‌های درخت گردو می‌پردازیم. همچنین شما را در نحوه مبارزه با آن‌ها راهنمایی می‌کنیم.

تاثیر گردو بر قند خون چیست؟
ادامه مطلب

کرم ریشه گردو

کرم ریشه گردو در زمستان در زیر خاک زندگی کرده و در بهار به صورت حشره‌ای کامل و روی گیاه زندگی می‌کند. تغذیه این کرم از ریشه گیاه است  و در اثر تغذیه کرم روی برگ گیاهان بریدگی‌های نامنظم و رنگ زردی ایجاد می‌شود. شما برای مقابله با کرم ریشه می‌توانید از روش‌هایی مانند افزایش حضور پرندگان در باغ خود استفاده کنید. زیرا پرندگان از کرم‌ها تغذیه می‌کنند و می‌توانند برای مبارزه با این نوع حشره بسیار مفید واقع شوند. همچنین می‌توانید از آفت کش‌هایی مانند فنتیون، لمبدا دیازینون، کربایل استفاده کنید.

آفت کرم مغز خوار گردو

از مهمترین آفت‌های درخت گردو آفت کرم مغز خوار گردو است. همانگونه که از اسمش مشخص است این حشره به میوه گردو حمله می‌کند و باعث گندیدن، شکسته شدن و خراب شدن گردو می‌شود. شما برای خلاص شدن از شر این آفت می‌توانید از پوشش‌های مناسب مانند نایلون یا شبکه‌های محافظ برای جلوگیری از ورود این حشره به گردو استفاده کنید. همچنین استفاده از کنه به عنوان آفت کش طبیعی از بهترین روش‌ها برای خلاص شدن از آفت کرم مغز خوار گردو است.

شرایط مورد نیاز و نکات طلایی پرورش تا کاشت درخت گردو چیست؟

آبیاری، نور، فاصله مناسب درختان، شرایط آب و هوایی، زمان مناسب کاشت از جمله ویژگی‌هایی است که برای کاشت درخت گردو باید به آن توجه کنید.

برای آبیاری نهال گردو باید شما در سال اول هر ۱۰ روز یک بار یا دو هفته یک بار مقداری آب که با مقدار بسیار ناچیزی از نمک ترکیب شده است به درخت بدهید تا رشد مناسب خود را انجام دهد. منبع تغذیه گیاهان نور خورشید است. شما برای اینکه بتوانید درختی سالم و قوی و پر بازده داشته باشید، باید درختان را در محلی از باغ بکاریدکه نور مستقیم خورشید را به صورت کامل دریافت کند. البته به این نکته توجه داشته باشید که این کار شما باعث می‌شود بسیاری از آفات از درخت شما دور بماند.

آشنایی با کرم برگخوار و روش های مبارزه با آن
ادامه مطلب
شرایط مورد نیاز و نکات طلایی پرورش تا کاشت درخت گردو چیست؟

همان‌گونه که اشاره شده است شرایط آب و هوایی برای رشد گردو از الزامات اولیه است. درختان گردو به دلیل شرایط ژنتیکی که دارند در مقابل سرما و هوای سرد بسیار مقاوم هستند، اما در مقابل گرما به شدت آسیب پذیر می‌شوند. به همین دلیل نیاز است که شما حتماً درخت گردو را در مناطق کوهستانی و سردسیر بکاریدتا بتوانید بهترین نتیجه را از باغداری گردو بگیرید.

پایان

برای داشتن درختان گردوی سالم و پردوام نیاز است نکات بسیاری را رعایت کنید. ما در اینجا به نکات طلایی پرورش تا کاشت درخت گردو پرداختیم. مراقبت از درخت گردو اگر به صورت اصولی انجام شود می‌تواند برای شما هزینه بسیار پایین در مقابل سود بسیار بالا داشته باشد.

استفاده از نهال مناسب کاشت نهال گردو در آب و هوای کوهستانی و سرد، انتخاب خاک مناسب، آبیاری به موقع به شما کمک می‌کند که بتوانید طول عمر درختان گردو را بالا برده همچنین بیشترین بازدهی را داشته باشید. از هر هکتار باغ گردو می توان ۱۰ الی ۱۲ تن گردو برداشت کرد.


نهالستان نصرتی

نوشته های مرتبط:

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ثبت سفارش

"*" فیلدهای مورد نیاز را نشان می دهد