آدرس : آذربایجان غربی، شهرستان میاندوآب، روبروی پارک هادی
تلفن : 09143814204
نهال ریشه لخت را از کجا تهیه کنیم؟

نهال ریشه لخت را از کجا تهیه کنیم؟

فهرست مطالب

نهال‌ها در کل به دو دسته نهال ریشه لخت و نهال گلدانی تقسیم می‌شوند. برای تهیه نهال ریشه لخت ابتدا بذر و یا نهال پیوند زده شده در زمینی با قطعات مشخص کاشته می‌شود. بعد از اینکه نهال ریشه دار شد و به بلوغ رسید، همراه با ریشه از زمین خارج می‌گردد و تحت عنوان نهال ریشه لخت و بدون خاک جهت فروش به باغداران عرضه می‌شود. نهال‌های ریشه لخت در نهالستان‌ها پرورش داده شده و به فروش می‌رسند. از این رو برای تهیه آنها نیز بایستی به نهالستان‌ها‌ مراجعه کنید.

خرید نهال ریشه لخت چه مزایایی دارد؟

خرید و کاشت نهال ریشه لخت عمده‌ترین مزیتی که دارد این است که باغداران می‌توانند برای زمین‌های با وسعت زیاد این نوع نهال را به صورت عمده و با قیمتی مناسب خریداری کنند. هزینه تهیه و خرید این نوع از نهال‌ها با توجه به عدم استفاده از گلدان مقرون به صرفه‌تر است. از سویی هزینه‌ای که برای حمل و نقل آنها پرداخت می‌شود نیز کمتر خواهد بود. همچنین در هنگام خرید نهال ریشه لخت این امکان برای خریدار فراهم است که بتواند به خوبی ریشه نهال‌ها را مورد بررسی قرار دهد و از سلامت آنها مطمئن شود. بنابراین چنانچه باغ شما از وسعت بالایی برخوردار است و نیاز به خرید تعداد بالایی نهال دارید، بهتر است نهال‌های ریشه لخت را انتخاب نمایید. همچنین اگر قصد دارید در فصل زمستان نسبت به کاشت نهال‌ها اقدام نمایید، انتخاب نهال‌های ریشه لخت انتخاب معقولانه‌تری خواهد بود.   نهال ریشه لخت

نکات مهم خرید نهال ریشه لخت

فعالیت در زمینه باغداری بویژه به صورت تجاری نیازمند شناخت و اطلاع از نکات ریز و درشت بسیاری است. مهم‌ترین نکته در این جا مربوط به تهیه و خرید نهال است که نیازمند تخصص و دقت بالایی است تا بتوان نهال‌هایی سالم خریداری کرد که بتوانند در آینده به درختانی تنومند و پربازده تبدیل شوند. از جمله مهم‌ترین نکاتی که در هنگام خرید نهال بایستی مورد توجه قرار گیرد، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
  • برای تهیه و خرید نهال ریشه لخت بهتر است نهالستانی معتبر و پرفروش را انتخاب کنید.
  • در هنگام خرید نهال از سلامت ریشه نهال و از کیفیت خود نهال اطمینان حاصل نمایید.
  • نهال خریداری شده بایستی دارای ریشه‌ای سالم، یکدست و فاقد پیچ خوردگی باشد.
  • در ریشه نهال سالم نباید علائمی از سوختگی، پوسیدگی و سرمازدگی به چشم بخورد.
  • سن مناسب نهال برای خریداری در صورت قلمه بودن یک سال و در صورت پیوندی بودن دو سال است.
نحوه سمپاشی آفات موجود در مزارع و باغات
ادامه مطلب

نکات موردتوجه در انتقال و کاشت نهال ریشه لخت به زمین اصلی

از آنجایی که ریشه نهال ریشه لخت بیرون است و در صورت تاخیر در حمل و کاشت ممکن است مشکلاتی متوجه نهال شود و ریشه در اثر رسیدن هوا کیفیت اولیه خود را از دست بدهد، بهتر است برای انتقال آنها به زمین اصلی بلافاصله پس از خرید اقدام نمایید. برنامه‌ریزی به موقع برای کاشت نهال ریشه لخت باعث می‌شود تا نهال بتواند با محیط کاشت سازگاری بهتری پیدا کند. همچنین مهم است نهالی را برای خرید انتخاب کنید که ریشه‌ای محکم داشته باشد. در هنگام حمل و انتقال نهال به زمین اصلی دقت لازم را به خرج دهید تا پوست تنه درخت و سیستم ریشه آن دچار آسیب نشود. حفر محل کاشت نهال را به صورت اصولی و صحیح آماده کنید. پهنایی که برای برای گودال انتخاب می‌کنید بایستی حداقل سه برابر ارتفاع ریشه در نظر گرفته شود و کناره‌های آن نسبت به کف توپی ریشه شیبدار و عمیق‌تر باشد. هر چه زودتر نسبت به کاشت نهال اقدام کنید و در ابتدا از کود استفاده نکنید. برای پر کردن گودال از همان خاک خالی شده از حفره استفاده نمایید. بهتر است از مقدار مالچ نیز برای پر کردن گودال استفاده کنید. پس از کاشت نهال، آن را آبیاری کنید. این کار را به تدریج انجام دهید تا آب به آرامی در خاک نفوذ کرده و آن را کاملا خیس کند.   نهال ریشه لخت

بهترین نهالستان برای خرید نهال ریشه لخت

خرید نهال به عنوان مهم‌ترین مرحله در تهیه نهال از اهمیت بالایی برخوردار است. دقت در این مرحله می‌تواند کیفیت و سلامت درخت شما را تا حد زیادی تضمین کند. از این رو بهتر است برای خرید نهال ریشه لخت به یک نهالستان معتبر مراجعه کنید.
همه چیز درباره نهال گلدانی و ریشه‌ای (نهال گلدانی بهتر است یا ریشه‌ای)
ادامه مطلب
نهالستان نصرتی انواع متنوعی از نهال‌های ریشه لخت و گلدانی را ارائه می‌کند. نهال‌های این نهالستان تحت مدیریت و نظارت کارشناسان مجرب و متخصص حوزه کشاورزی و باغداری کاشته و پرورش داده می‌شوند. این نهالستان نهال‌های خود را در ارقامی متنوع و با کیفیتی تضمین شده و قیمتی مناسب در اختیار باغداران و مشتریان قرار می‌دهد. همچنین ارائه خدمات مشاوره‌ای توسط کارشناسان در این نهالستان به صورت آنلاین و حضوری انجام می‌گیرد. بنابراین شما باغداران گرامی می‌توانید در هنگام خرید و یا پیش از مراجعه به نهالستان از مشاوره رایگان آنها در باره موضوعاتی مانند نحوه انتخاب نهال، مراحل کاشت و نگهداری و آبیاری اطلاعات ارزشمندی را به دست آورید. همچنین برای اطلاع از قیمت انواع نهال می‌توانید به وب سایت نهالستان نصرتی مراجعه نمایید.

نوشته های مرتبط:

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ثبت سفارش

"*" فیلدهای مورد نیاز را نشان می دهد