آدرس : آذربایجان غربی، شهرستان میاندوآب، روبروی پارک هادی
تلفن : 09143814204
درخت گردو در چند سالگی بار میدهد؟

درخت گردو در چند سالگی بار میدهد؟

فهرست مطالب

زمانی که باغبانان شروع به کاشت درخت گردو می کنند بی صبرانه منتظر هستند که این درخت به بار بنشیند تا بتوانند از محصولات آن استفاده کنند. شاید برای شما و برخی از افرادی که قصد دارند در باغ خود درخت گردو بکارند این سوال پیش بیاید که درخت گردو در چند سالگی بار میدهد؟ و چه زمانی می توانند از این درختان به سوددهی برسند. در این مقاله می‌ خواهیم با شما در مورد همین مسئله صحبت کنیم. با نهال نصرتی همراه باشید. درخت گردو در چند سالگی بار میدهد

درخت گردو در چند سالگی بار میدهد ؟

گردو یکی از مغزیجات محبوب در میان ایرانی‌ ها و مردم جهان است. بسیاری از کشاورزان و باغداران به علت اینکه درختان گردو بسیار بزرگ و پربار هستند و سود آن زیاد است اقدام به کاشت این درخت می کنند. اما جواب این سوال که درخت گردو چند در چند سالگی بار میدهد نسبت به شرایط مختلف متفاوت خواهد بود. به طور متوسط می ‌توان گفت که درختان گردو معمولاً ۵ تا ۷ سال بعد از کاشت بالغ می شوند و قادر به تولید گردو هستند. هرچه زمان بگذرد معمولاً درخت گردو بیشتر باردهی می دهد و این روند تا زمانی ادامه پیدا می کند که درخت اصطلاح پیر تر می شود و میزان قدرت آن در میوه دهی کمتر می‌ شود. زمانی که درخت گردو بین ۱۰ تا ۲۰ سال دارد در اوج قدرت و سرعت تولید گردو می باش.د معمولا درختان گردو بسته به اندازه و قدرت خود می توانند به طور متوسط ۲۵ تا ۵۰ کیلوگرم در سال گردو تولید کنند، اما باز بسته اینکه چقدر به این درخت رسیدگی کرده باشید، شرایط آب و هوایی چگونه باشد، درخت آفت زده باشد یا نباشد و یا این که تحت تقویت با کود گرفته باشد و یا نه، میزان باردهی متفاوت خواهد بود.
همه چیز درباره کنه تارتن یا کنه تار عنکبوتی
ادامه مطلب

درختان مختلف گردو در چه سنی بار می دهند؟

باردهی در انواع درختان گردو متفاوت می باشد. برخی از درختان گردو زودتر و برخی دیرتر شروع به گردو دادن می کنند. درختان مختلف گردو از نژادهای مختلفی وجود دارد که از آن جمله می توان درخت فرنور، چندلر، تویسرکان، اسرائیلی، خوشه ای، کانادایی و غیره اشاره کرد. در ادامه به شما توضیح می دهیم که هر کدام از درختان در چند سالگی می توانند گردو بدهند.
  • درخت گردوی کانادایی

درخت گردوی کانادایی معمولاً از همان سال اول شروع به باردهی می کند، اما میزان آن بسیار کم و برای مصرف شخصی است. در سال سوم میزان باردهی این درخت افزایش پیدا می کند و می ‌توان گفت که نهال گردوی کانادایی در این زمان از نظر اقتصادی به صرفه تر خواهد بود. به طور متوسط از هر هکتار درخت گردوی کانادایی می توان ده تن گردو برداشت کرد. این درخت یکی از انواع درختان گردوی بسیار پربار محسوب می شود که سود دهی بسیار بالایی دارد.
  • درخت گردوی فرنور

یکی دیگر از انواع نهال های گردو نهال گردوی فرنور می باشد. این نهال گردو نیز مانند گردو کانادایی از همان سال های اول شروع به باردهی می کند اما میزان آن کم است و صرفه اقتصادی ندارد. اما به مرور بعد از سال های اول میزان باردهی آن بیشتر می شود. جالب است بدانید که عمر این درخت بسیار زیاد است و می تواند ۱۵۰ سال عمر کند و در این ۱۵۰ سال نیز به شما بار خوبی بدهد. از هر یک هکتار زمینی که در آن نهال گردوی فرنور کاشته شده است می توان ۶ تن گردو را برداشت کرد.
  • درخت گردوی چندلر

یکی دیگر از انواع درختان گردو درخت گردوی چندلر می باشد. این درخت گردو در سال اول به صورت بسیار کم و به حالت نوبرانه گردو می دهد، اما از سال پنجم به بعد بازدهی آن افزایش پیدا می ‌کند. عمر این درخت گردو از درخت فرنور بیشتر است و معمولاً ۲۰۰ سال عمر می کند و در هر هکتار می تواند ۶ تن گردو به شما بدهد.
  • درخت گردوی خوشه ای

این درخت گردو معمولا کمی دیرتر به سن بلوغ و باردهی می رسد و معمولا بین ۵ تا ۷ سالگی می تواند گردو بدهد. زمانی که این درخت به حدود ۳۰ سالگی می رسد می تواند بیشترین میزان گردو را از خود تولید کند. این عدد در برخی از مناطق می‌ تواند به ۴۰ نیز برسد. این درخت گردو معمولاً رشد کندی دارد و برای اینکه بتوانید از گردو های آن استفاده کنید باید صبر بیشتری داشته باشید.
آموزش کاشت نهال گلدانی و پرورش آن
ادامه مطلب
درخت گردو در چند سالگی بار میدهد

چکار کنیم که درخت گردو زودتر بار بدهد؟

برخی از روش ها وجود دارند که با کمک آنها می توانیم کاری کنیم که درختان گردو زودتر به بار بنشینند. در اینجا چندین روش مهم برای کاهش زمان بهره‌ برداری از درخت گردو را برای شما لیست کرده ایم. با ما همراه باشید.
  • انتخاب نهال مناسب

برخی از نژادهای درخت گردو در سال های اولیه شروع به گردو دادن می کنند و برخی نیز دیرتر بالغ می شوند. در نظر داشته باشید که برای کاهش زمان بهره ‌وری، باید به هنگام خرید از فروشنده تحقیق کنید و ببینید کدام درختان گردو می توانند سریعتر شروع به باردهی کنند.
  • استفاده از کودهای آلی

استفاده از کودهای آلی، مانند کمپوست، باعث تغذیه بیشتر خاک درخت گردو م ی‌شود و می ‌تواند باعث پیشرفت در رویش گل‌ های درخت و افزایش میزان باردهی شود.
  • آبیاری مناسب

برای افزایش تولید محصول، باید در زمان رویش برگ و رشد گل ‌ها، درخت را بیشتر آبیاری کنید، زیرا کمبود آب می ‌تواند به کاهش سرعت رویش برگ و گل، و در نتیجه کاهش میزان باردهی درخت گردو منجر شود.
  • استفاده از آفت کش ها

گاهی برای کاهش تأثیر بیماری‌ ها و آفت‌ ها بر درخت گردو نیاز است که از آفت کش ها استفاده کنید. این آفت کش ها باید مناسب با نوع آفت و شرایط آب و هوایی منطقه شما باشند. انتخاب آفت کش مناسب باعث کاهش صدمات به برگ ‌ها و گل ‌ها و در نتیجه افزایش کیفیت محصول شما می شود.

سخن پایانی

برای خرید نهال گردو و اینکه بدانید درخت گردو در چند سالگی بار میدهد می توانید از نهال نصرتی کمک بگیرید. این مجموعه با کارشناسان و متخصصان با تجربه به شما کمک می کند تا بهترین نهال ممکن را با توجه به منطقه بومی خود خریداری کنید. اگر می خواهید درختان گردوی شما سریعتر به بار بنشینند و نیاز به کمک و مشاوره تخصصی دارید، می توانید همین حالا با کارشناسان نهال نصرتی تماس بگیرید.
خاک مناسب درخت گردو
ادامه مطلب
   

نوشته های مرتبط:

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ثبت سفارش

"*" فیلدهای مورد نیاز را نشان می دهد