آدرس : آذربایجان غربی، شهرستان میاندوآب، روبروی پارک هادی
تلفن : 09143814204
خواص بادام در لاغری

خواص بادام برای کاهش وزن و لاغری شکم

فهرست مطالب

سبک زندگی ماشینی امروزی چالشی بزرگ برای بشر بوجود آورده که آن چاقی و اضافه وزن است. از آنجایی هم که لاغری گذشته از جنبه سلامتی به عنوان یک مشخصه از زندگی مدرن بسیار مهم تلقی می‌شود، بسیاری از افراد به دنبال روش‌های مختلف کاهش وزن و داشتن اندامی ایده‌آل هستند. یکی از مغزهای پرخاصیت که بنا به نتایج تحقیقات، تاثیرگذاری آن در کاهش وزن بویژه لاغری شکم بسیار مورد تاکید قرار گرفته است، بادام است. اگر شما نیز به دنبال یک میان وعده مقوی و در عین حال لاغر کننده هستید، دعوت می‌کنم در ادامه با ما همراه باشید تا اطلاعات جالبی را در مورد خواص بادام در کاهش وزن و لاغری شکم به اشتراک بگذاریم.

خواص بادام و نقش آن در لاغری

بادام به عنوان یکی از دانه‌های خوراکی بسیار مقوی و پر خاصیت شناخته می‌شود. بادام حاوی چربی خوب یا اشباع نشده است و از این رو گنجاندن آن در برنامه تغذیه‌ای به عنوان یک میان وعده مقوی علاوه بر تامین انرژی، از افزایش وزن نیز جلوگیری می‌کند. کاهش یبوست یکی دیگر از خواص جادویی بادام است. یبوست به عنوان مانعی بزرگ در کاهش وزن عمل می‌کند. ولی با مصرف بادام می‌توان این معضل را از بین برد و در عین حال از سایر خواص آن نیز بهره‌مند شد. اما مصرف چه مقدار بادام در طول روز می‌تواند اثر لاغرکنندگی داشته باشد؟ شما با مصرف 30 عدد بادام در طول روز در سه نوبت صبح، ظهر و شب و در هر وعده ده عدد می‌توانید پروسه چربی سوزی خود را تسریع ببخشید. پیروی از این سبک تغذیه‌ای به افزایش متابولیسم کمک کرده و با القای حس سیری مانع از ریزه‌خوری و پرخوری می‌شود.
نکات طلایی پرورش تا کاشت درخت گردو
ادامه مطلب
بنا بر نتایج تحقیقی که در یکی از دانشگاه‌های آمریکا انجام گرفته، افرادی که بادام را در سبد تغذیه‌ای خود قرار داده‌ بودند، یک و نیم برابر به نسبت افرادی که بادام در برنامه تغذیه‌ای آنها قرار نگرفته بود، چربی سوزی بیشتری را در ناحیه شکمی خود تجربه کردند. خواص بادام در لاغری

نحوه عملکرد بادام به عنوان لاغر کننده

بادام حاوی مقادیری ارزشمند از فیبر و پروتئین است. وجود این مواد باعث ایجاد احساس سیری در فرد می‌شود. فیبر حرکات روده‌ای را تسریع بخشیده و به دفع سموم از بدن کمک می‌کند. بادام همچنین دارای مقادیر بالایی منیزیم است که باعث تنظیم قند خون شده و اشتها را کم می‌کند. با دریافت منیزیم کافی در بدن، اکسیژن و مواد مغذی سریع‌تر وارد چرخه خون می‌شوند و از افزایش ضربان قلب جلوگیری می‌کنند، در نتیجه عملکرد قلب بهبود یافته و فشار خون به تعادل می‌رسد. کاهش جذب کالری تاثیر دیگری است که مصرف منظم بادام می‌تواند در پی داشته باشد. با این حال، بادام یک مغز مقوی و پرکالری است و در صورتی می‌تواند در کاهش وزن و لاغری شکم موثر باشد که در مصرف آن زیاده‌روی نشود و به مقدار معین استفاده گردد. در تعریفی که طب سنتی از بادام ارائه داده، بادام دارای طبعی گرم و تر است. بنابراین می‌تواند مانع از افزایش وزن در اثر سردی بدن شود.

بادام چگونه باعث لاغری می‌شود؟

با توجه به اینکه بادام دارای خواص بسیاری است مصرف آن در مقداری معین می‌تواند پروسه چربی سوزی در بدن را سرعت ببخشد. بادام با توجه به داشتن ترکیباتی به شرح زیر باعث کاهش وزن و لاغری در ناحیه شکم می‌گردد:
کود مناسب نهال تازه کاشته شده چیه؟
ادامه مطلب

منبعی غنی از پروتئین است

22 گرم بادام حاوی 6 گرم پروتئین است که این مقدار می‌تواند در کاهش وزن موثر واقع شود. همانطور که در نتایج یک مطالعه، تاثیر یک رژیم کم کربوهیدرات با مقدار پروتئین بالا در افزایش متابولیسم بدن به اثبات رسیده است. خواص بادام در لاغری

ایجاد احساس سیری

گنجاندن بادام به عنوان میان وعده در برنامه غذایی روزانه باعث القای احساس سیری در فرد می‌شود. در نتیجه از تمایل به خوردن غذاها و میان وعده‌های متنوع جلوگیری می‌کند.  

بادام حاوی مقادیر بالایی از فیبر است

فیبر باعث ایجاد احساس سیری می‌شود. یک وعده بادام که در حدود 10 عدد توصیه شده، حاوی 3 گرم فیبر است. همچنین همانطور که پیش‌تر نیز اشاره شد، چربی موجود در بادام در دسته چربی‌های اشباع نشده یا چربی خوب قرار دارد که مقدار آن در هر وعده در حدود 15 گرم است. علیرغم اینکه این مقدار چربی شاید زیاد به نظر برسد اما بالغ بر دو سوم آن را چربی غیر اشباع یا مفید تشکیل می‌دهد.

بدن تمام کالری دریافتی از بادام را جذب نمی‌کند

طبق نتایج تحقیقات میزان کالری بادام در حدود 20 الی 30 درصد نسبت به آنچه که به عنوان برچسب تغذیه‌ای آن درج می‌شود، کمتر است. با این حال، حتی اگر زیاد به نظر برسد از این جهت که خوردن آن شما را از دریافت دیگر کالری‌ها بی‌نیاز می‌کند، می‌تواند به عنوان یک مزیت در نظر گرفته شود. مصرف بادام به مقدار تعیین شده جذب کالری را به میزان زیادی کاهش می‌دهد و باعث می‌شود مصرف کالری در طول روز کاهش پیدا کند.
آشنایی با کرم برگخوار و روش های مبارزه با آن
ادامه مطلب
خواص بادام در لاغری

جمع بندی

بادام تنها آجیلی است که خواص لاغری مفیدی دارد. داده‌های حاصل از تحقیقات ثابت کرده‌اند که رابطه نزدیکی میان بادام و لاغری وجود دارد. لاغری و کاهش اشتها یکی از چالش‌هایی است که افراد زیادی با آن روبرو هستند. اضافه وزن و چاقی ناشی از آن نیز به یکی از دغدغه‌های بشر امروز تبدیل شده و هر روزه روش‌های مختلفی برای لاغری و کاهش وزن معرفی می‌شوند که هر کدام دارای مزایا و معایبی هستند. اما بادام به عنوان یک مغز پرخاصیت نقش موثری در سلامتی و تامین کالری موردنیاز بدن و جلوگیری از پر خوری دارد. با این حال، مصرف بیش از حد آن توصیه نمی‌شود. همچنین بهتر است به یاد داشته باشید که بادام را به صورت خام و بدون هر گونه افزودنی بویژه نمک مصرف کنید. زیرا نمک می‌تواند خواص مفید بادام را از بین ببرد.

نوشته های مرتبط:

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ثبت سفارش

"*" فیلدهای مورد نیاز را نشان می دهد