آدرس : آذربایجان غربی، شهرستان میاندوآب، روبروی پارک هادی
تلفن : 09143814204
نهال گردو مناطق سردسیر

بهترین نهال گردو برای مناطق سردسیر

فهرست مطالب

گردو یکی از بهترین منابع پروتئین در یک رژیم غذایی سالم است. باغات زیادی در سطح کشور به کاشت و پرورش درختان گردو اختصاص یافته است. بسیاری از ارقام درختان گردو در مناطق گرمسیری رشد خوبی دارند. با این حال برخی دیگر از ارقام این محصول با اقلیم مناطق سردسیری سازگارتر هستند و در برابر سرما مقاومت بالایی دارند. نکته کلیدی اینجاست که قبل از کاشت باید بدانیم گردوی مناسب برای آب و هوای سرد کدام است. از این رو به دلیل اهمیت این موضوع قصد داریم بهترین نهال گردو برای مناطق سردسیر را معرفی و شرایطی که برای کاشت آنها در نظر گرفته شود را بیان کنیم.   نهال گردو مناطق سردسیر

بهترین نهال گردو برای مناطق سردسیر

در حال حاضر ارقام مختلفی از نهال گردو وجود دارند که برای مناطق سردسیر هستند، اما در بین این ارقام نهال گردوی کانادایی مقاومت بالایی در برابر سرما دارد. نهال‌های‌ گردو مقاوم به سرما اغلب دیر گل هستند و گل‌دهی آنها بعد از گذشت سرمای اوایل فروردین ماه شروع می‌شود. بهترین زمان برای کاشت این ارقام اواخر پاییز و قبل از شروع یخبندان زمستانی است.   "بهترین

نهال گردوی سردسیری چه خصوصیاتی دارد؟

میزان باردهی نهال گردوی سردسیری نسبتا بالا است به طوریکه میزان باردهی آن نسبت به نهال گردو گرمسیری در حدود 10 درصد بیشتر است. همچنین عملکرد آن به میزان زیادی به تحمل سرمایی آنها در فصل سرد سال بستگی دارد. میزان عمر اقتصادی درختان گردو سردسیری نیز بسیار بالاست و می‌توانند تا یک قرن به صورت مفید باردهی داشته باشند. بعد از این مدت درختان گردو بریده می‌شوند و به دلیل بالا بودن کیفیت چوب آنها در بسیاری از صنایع چوبی از جمله مبلمان سازی مورد استفاده قرار می‌گیرند.
چرا نباید نهال گردو در حیاط کاشته شود؟
ادامه مطلب

مهمترین مشخصات نهال گردوی سردسیری

دمای پایین فصل تابستان برای نهال گردوی سردسیری بسیار مناسب و درختان به راحتی می‌توانند مغز گردو را پر کنند. به دلیل اینکه مقاومت بالایی در برابر سرما دارند، می‌توان آنها را در مناطق کوهستانی و ارتفاعات کاشت و نگران سرمازده شدن آنها نبود. توصیه می‌شود قبل از خرید نهال از نهالستان مورد نظر اطلاعات دقیقی درباره شرایط آب و هوایی منطقه به دست آورید تا بتوانید بهترین رقم را برای باغ خود انتخاب کنید.

فاصله کاشت نهال مناسب مناطق سردسیر

اگر باغ گردو در یک زمین مسطح قرار دارد توصیه می‌شود که هر نهال نسبت به یکدیگر 7*7 فاصله داشته باشد. ولی در صورتی که باغ به صورت شیب‌دار است بهترین فاصله برای کاشت هر نهال 6*6 متر است.

کشور سازنده

همانطور که از نام نهال گردوی کانادایی پیداست کشور سازنده آن کانادا است. میوه تولید این رقم کیفیت بسیار بالایی دارد.

درصد چربی

نهال گردو مقاوم به سرما دارای درصد چربی بالایی است و به دلیل بالا بودن کیفیت آن در بخش خشکبار و برخی از صنایع غذایی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

شکل گردو

میوه نهال گردو مقاوم به سرما به صورت بیضی شکل بوده و اندازه آن در حدود 32 میلیمتر است.

ضخامت میوه نهال مقاوم به سرما

پوست چوبی نهال مقاوم به سرما نسبتا نازک است و به اصطلاح دارای پوستی کاغذی است.   نهال گردو مناطق سردسیر

ارتفاع درخت گردوی مقاوم به سرما

رشد این رقم متوسط بوده و ارتفاع آن حداکثر به 6 متر می‌رسد.

نیاز سرمایی

برای اینکه درخت باردهی خوبی داشته باشد باید نیاز سرمایی آن تامین شود. درخت گردوی کانادایی حداقل بین 600 الی 800 ساعت نیاز سرمایی دارد و این میزان سرما در فصل پاییز و زمستان تامین می‌شود.
چرا برگ درختان گردو زرد می‌شود؟
ادامه مطلب

عمر اقتصادی درخت گردوی مناطق سردسیر

به طور متوسط عمر اقتصادی درخت گردوی مقاوم به سرما در حدود 100 سال است و بعد از آن میزان باردهی آن به شدت کاهش پیدا می‌کند. به دلیل اینکه چوب این رقم کیفیت بالایی دارد می‌توان از آن در صنایع چوبی استفاده کرد.

میزان مقاومت نهال گردوی مقاوم به سرما در مقابل آفات

نهال‌های گردو برای مناطق سردسیر در برابر انواع آفات و بیماری‌ها مقاومت بسیار بالایی دارند، اما نباید از سمپاشی دوره‌ای آنها غافل شد.

زمان محصول دهی

نهال گردوی کانادایی بعد از دومین سال کاشت باردهی خود را آغاز می‌کند، اما از سال 5 باردهی تجاری آن شروع می‌شود.

وزن گردو

وزن گردوی درختان مقاوم به سرما بدون پوست سبز رنگ در حدود 13 گرم است و مغز گردو نیز 8.9 گرم وزن دارد.

میزان آبیاری نهال گردوی مناطق سردسیر

این درختان در هر 7 الی 10 روز باید آبیاری شوند و سالانه به طور متوسط بین 7 تا 10 هزار مترمکعب در هر هکتار آب نیاز دارند.

بهترین ارتفاع باغ برای رشد نهال کانادایی

بهترین ارتفاع برای رشد مناسب نهال گردوی مقاوم به سرما بین 100 الی 3000 متر از سطح دریا است.

کدام رقم گردو برای کاشت در مناطق کوهستانی مناسب است؟

از آنجایی که دمای هوا در مناطق کوهستانی نسبتا پایین است و می‌توان چنین مناطقی را جزء نواحی سردسیری به شمار آورد، کاشت نهال گردوی کانادایی در این مناطق مناسب است. البته باید توجه داشت که در مناطق گرمسیری شرایط بدین منوال نیست و بایستی متناسب با آب و هوای منطقه کاشت نهال گردو خریداری شود. اگر اطلاعات کافی درباره اقلیم باغ خود ندارید می‌توانید از نهالستانی که نهال گردو خریداری می‌کنید اطلاعات لازم را در این زمینه بدست آورید.
مقایسه خواص گردو و بادام
ادامه مطلب

جمع بندی

گردو به عنوان یکی از مغزیجات مهم و پرخاصیت طرفداران بسیار زیادی در میان مردم دارد. از این رو کاشت و پرورش آن نیز در مناطق مختلف کشور بسیار پر رونق است. با این حال از آنجایی که کیفیت و باردهی درختان گردو تحت تاثیر آب و هوای منطقه کاشت می‌تواند متفاوت باشد، بهتر است در هنگام خرید نهال گردو این مورد در نظر گرفته شود. بهترین نوع نهال مقاوم به سرما، نهال کانادایی است که مناسب ترین گزینه برای کاشت و پرورش در مناطق سردسیری به شمار می‌رود. برای خرید نهال گردوی کانادایی می‌توانید به نهالستان نصرتی مراجعه کنید و در صورت نیاز از مشاوره رایگان کارشناسان آن برای کاشت و پرورش نهال استفاده نمایید.

نوشته های مرتبط:

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ثبت سفارش

"*" فیلدهای مورد نیاز را نشان می دهد